Νίκου Βασιλική Νηπιαγωγείο Δημιουργίας

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ :ΑΡΙΘΜΟΙ & ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΜΑΣ

ΣΚΗΝΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ : ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ


Ρόλοι

  1. Ζωγράφοι (3- 6 άτομα)
  2. Τα χρώματα ( 9 παιδιά):
    • Το κόκκινο
    • Το κίτρινο
    • Το πράσινο
    • Το πορτοκαλί
    • Το μπλε
    • Το μωβ
    • Το ροζ
    • Το άσπρο
    • Το μαύρο
      1. Σκηνικά και στολές
    • Οι ζωγράφοι θα πρέπει να φορούν βασικά αξεσουάρ, όπως μπερέ ζωγράφου, να έχουν μουστάκι γυριστό και λεπτό, να βαστούν πινέλο και παλέτα.
    • Επίσης θα χρειαστούν καβαλέτα, τα οποία μπορείτε να φτιάξετε πολύ απλά στηρίζοντας πάνω σε ξύλινη επιφάνεια χαρτί μέτρου.
    • Τα χρώματα θα πρέπει να φορούν ανάλογο χρώμα ρούχα.
    • Σαν backround θα χρειαστείτε ξύλινες επιφάνειες, πάνω στις οποίες θα έχετε καρφιτσώσει ή συρράψει λευκό χαρτί μέτρου.
    Σενάριο
    Μπαίνουν οι ζωγράφοι με μουσική υπόκρουση του τραγουδιού » Πήρα απ’ τη νιότη χρώματα» που ερμηνεύει η Βίκυ Μοσχολιού. Το βρήκα σε μια εκτέλεση από την Ραλλία Χριστίδου, από την εκπομπή «Στην υγειά μας».
Με το πινέλο και την παλέτα στο χέρι χορεύουν γύρω γύρω και σταματούν να ζωγραφίζουν πάνω σε καβαλέτα. Ελέγχουν και γυρίζουν ο ένας στο καβαλέτο του άλλου και σκέφτονται προσθέτοντας πινελιές εκεί που νομίζουν.
Μόλις τελειώσει η μουσική, οι ζωγράφοι στέκονται και λένε όλοι μαζί:
Ζωγράφοι:
Φοράμε τον μπερέ μας στραβά
Και κάνουμε στον τοίχο μια πινελιά
Η παλέτα μας με χρώματα πολλά
Γιατί η ζωή έχει ζωντάνια και χαρά!
Πηγαίνουν και στέκονται πίσω για να βγουν τα χρώματα. Ξεκινάει μουσική υπόκρουση από το τραγούδι «Χρώματα», που ερμηνεύει ο Μανώλης Μητσιάς.
Θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε και το τραγούδι «Της καρδιάς τα χρώματα» του Αλέξανδρου Σταυράκη σε μουσική και της Δημητρούλας στο τραγούδι, το οποίο βρήκα στο youtube και νομίζω ότι είναι ένα πολύ όμορφο τραγούδι που μιλά μέσα στην καρδιά.

  1. Τα χρώματα βγαίνουν το ένα πίσω από το άλλο σε σειρά, κάνοντας έναν κύκλο και χαιρετώντας τον κόσμο. Χορεύουν σε κύκλο και διασκορπίζονται και ενώνονται πάλι σε έναν κύκλο. Κάνουν μέσα έξω, τρέχουν σε κύκλο πετώντας, αγκαλιάζονται, κάθονται κάτω και ξανασηκώνονται. Μόλις τελειώνει η μουσική, ο κύκλος ανοίγει και τα χρώματα βρίσκονται σε μια ευθεία το ένα δίπλα στο άλλο με την εξής σειρά:
    Κόκκινο, πράσινο, κίτρινο, μπλε, μωβ, ροζ, πορτοκαλί, άσπρο και μαύρο.
Μόλις τελειώσουν, έρχονται μπροστά οι ζωγράφοι και λένε στα χρώματα:
Ζωγράφοι:
Χρώματα πολλά μα και ζωηρά
Τι έχετε να πείτε σε όλους εδώ μπροστά;
Κάθε χρώμα έχει την δικιά του μουσική υπόκρουση. Χρησιμοποιώ τα χρώματα από τα ζουζούνια, ένα δείγμα 30 δευτερολέπτων, κατά το οποίο, κάθε χρώμα βγαίνει μπροστά και αρχίζει να χορεύει, ενώ όταν προσθέτονται και τα υπόλοιπα χρώματα, πιάνονται και σε κύκλο και χορεύουν όλα μαζί, μέχρι να σταματήσει η μουσική. Μόλις τελειώνει η μουσική, κάθε χρώμα κάθεται μπροστά και λέει το ποίημά του και δίνει την σειρά του στο επόμενο χρώμα.
Ακούγεται το τραγούδι των χρωμάτων.ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ - ΕΔΩ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ...ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ
Υπόκρουση από το τραγούδι για το κόκκινο.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου
Το χρώμα χορεύει λίγο και στέκεται
Κόκκινο:Κόκκινο το μηλαράκι
Κόκκινη και η παπαρούνα
Κόκκινο το καρπουζάκι
Μα τι χρώμα είναι η φλούδα;
Το κόκκινο πάει πίσω και μπαίνει η μουσική υπόκρουση για το πράσινο.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

Το πράσινο χορεύει και σταματά και λέει:

Πράσινο:
Πράσινο χρώμα είμαι εγώ
Πράσινο και το δεντράκι
Μπλε και κίτρινο ενώνω
Και μας κάνουν πρασινάκι.
Το πράσινο πηγαίνει στη θέση του και μπαίνει υπόκρουση για το κίτρινο.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

Το κίτρινο χορεύει και στέκεται:
Κίτρινο:
Κιτρινάκι είμαι εγώ
Σα τον ήλιο λαμπερό
Κάνω βόλτες στον ουρανό
Μα τι χρώμα είναι αυτό;
Το κίτρινο πηγαίνει πίσω και μπαίνει η υπόκρουση για το μπλε.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

Το μπλε χορεύει και λέει:

Μπλε:
Το μπλε το χρώμα είμαι γω
Να ψηλά στον ουρανό
Μες τη θάλασσα γυρνώ
Μπλε και κόκκινο ίσον… ; (με έκφραση απορίας)
Το μπλε πάει πίσω και μπαίνει η μουσική για το μωβ
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

Το μωβ χορεύει και σταματάει να πει:

Μωβ:
Μωβ… χρώμα σκούρο σαν μελιτζανί
Οι αποχρώσεις μου όμως είναι απαλές
Σκούρο ροζ, λιλά και βιολετί
Όπως είναι οι ανθισμένες πασχαλιές.
Το μωβ αποχωρεί και μπαίνει η μουσική για το ροζ.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

Το ρόζ χορεύει και σταματάει να πει:
Ροζ:
Ροζ το τριανταφυαλλάκι
Ροζ το γουρουνάκι
Χρώμα δεν είμαι βασικό
Γι’ αυτό και βάζω στο κόκκινο λευκό!
Το ροζ οπισθοχωρεί και μπαίνει η μουσική για το πορτοκαλί.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

Το πορτοκαλί χορεύει και σταματάει να πει:
Πορτοκαλί:
Χρώμα έντονο είμ΄ εγώ
Και στα φρούτα με συναντώ
Πορτοκαλάκι και μανταρινάκι
Ενώνω το κόκκινο με το κιτρινάκι!
Το πορτοκαλί πάει πίσω και μπαίνει η μουσική για το ασπρόμαυρο.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου
Το άσπρο και το μαύρο χορεύουν μαζί, με χεράκια ενωμένα και στέκονται να πουν:
Άσπρο – Μαύρο:
Άσπρο και μαύρο είμαστε μαζί
Γιατί η δουλειά που κάνουμε είναι σημαντική
Τη φωτεινότητα ελέγχουμε εμείς
Των χρωμάτων είμαστε συγγενείς!
Πηγαίνουν πίσω και το ασπρόμαυρο και βγαίνουν ξανά όλοι μαζί ο ζωγράφοι και λένε στα χρώματα:
Ζωγράφοι:
Ελάτε χρώματα κοντά
Ενωθείτε με χαρά
Ζωγραφίστε ζωντανά
Με όλου του κόσμου τα παιδιά!
Η παράσταση τελειώνει με το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», που ερμηνεύει η Τάνια Τσανακλίδου και όλοι οι ήρωες της παράστασης με τα πινέλα και τα χρώματά τους, ζωγραφίζουν πάνω στο μεγάλο ξύλινο καβαλέτο που είναι και το background της παράστασης το θέμα του τραγουδιού.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

ΑΡΙΘΜΟΙ.
Τα ποιήματα είναι από το blog της Έμης Γωργιάδου ...εδώ.
Δέκα κούκοι κούκου κάναν
τους ακούγαν και τους πιάναν.
Δέκα κουκουβάγιες κλαίγαν
κουκουβάου βάου λέγαν.
Δέκα άγνωστα πουλιά
κελαηδούσαν στη φωλιά!

Εννιά κάβουρες κουτσαίναν
σαν τον κάβουρα πηγαίναν.
Για να φαν εννιά μερίδες
σκουληκάκια και γαρίδες.
Για να φάνε κι εννιά φύκια
που φυτρώναν στα χαλίκια!

Οχτώ σκύλοι από ράτσα
γάβγιζαν σε μια ταράτσα.
Οχτώ κάλτσες μουσκεμένες
ήταν στο σκοινί απλωμένες.
Και οχτώ ριγέ βρακάκια
στέγνωναν στα μανταλάκια!

Εφτά νάνοι στην κουζίνα
είχανε μεγάλη πείνα.
Εφτά φέτες μορταδέλα
περιμέναν στην πιατέλα.
Εφτά μήλα στο ψυγείο
περιμέναν μές στο κρύο.

Έξι λύκοι στο βουνό
κοιτάζαν τον ουρανό.
Έξι φίλες αλεπούδες
κοίταζαν κάτι λακκούβες.
Έξι έξυπνα κουνέλια
ξεκαρδίζονταν στα γέλια.

Πέντε γάτοι στην Αγγλία
νιαουρίζαν αγγλικά.
Πέντε γάτες στην Γαλλία
νιαουρίζαν γαλλικά.
Κι έκαναν πέντε παιδιά
που δεν τσιμουδιά!

Τέσσερις χοντροί καθίσαν
τέσσερα σκαμνιά διαλύσαν
Τέσσερις καρέκλες σπάσαν
φοβηθήκαν και το σκάσαν!

Τρεις σοφοί όλο σοφία
γράφανε σοφά βιβλία.
Και τα τρία τους μολύβια
όλα γράφανε τα ίδια.
Και τρεις γόμες με συγγνώμες
σβήνανε όλες τις γόμες!

Δύο τοίχοι που χαθήκαν
στη γωνιά συναντηθήκαν.
Δυο χαρούμενες κοπέλες
φέρναν πιάτα και πιατέλες.
Δυο κουτάλια σ? ένα πιάτο
ψάχνανε να βρουν τον πάτο.

Μία κότα έκανε αβγά
Κι ένας κόκορας καβγά.
Ένα βόδι που κοιμόταν
Πως ξυπνά ονειρευόταν

ή οι αριθμοί ως το 5...
Ο αριθμός 1
Έχω μια μανούλα
και έναν μπαμπά
που πολύ μ’αγαπάνε
και με σφίγγουν αγκαλιά
  Έχω μια καρδούλα
που χτυπά δυνατά
κι ένα στοματάκι
που δεν παύει να μιλά
  
Όλοι μου οι φίλοι
λένε πως είμαι τυχερός
και με κάνουν να νιώθω…
ένας και μοναδικός!

Ο αριθμός 2
 Δυο γάιδαροι μαλώνανε

σε ξένο αχυρώνα

και δυο παιδιά μες το χωριό

σκάγανε μπλε μπαλόνια!
Τρόμαξαν δυο καφέ λαγοί
και κρύφτηκαν στο δάσος
τρόμαξαν και οι κυνηγοί

σκόνταψαν κατά λάθος…

Από την πόλη έρχομαι

και στην κορυφή κανέλα

έλα δυο-δυο να παίξουμε

στο πάρκο κούνια μπέλα!

Ο αριθμός 3
Τρία παιδιά μες στο χορό

μια από κει, μια από δω!

Τρία κορίτσια, τρία αγόρια

χόρεψαν αντικριστό
Τρεις αρκούδες τρώνε μέλι,
τρία σπουργίτια στο αμπέλι
,
τρεις –τρεις πετούν κι οι γλάροι,

τρεις οι ναύτες στο αμπάρι!
Ο αριθμός 4
Τέσσερα παπάκια

μπήκαν στη σειρά

τη μαμά φωνάζουν

πα πα πα πα πα !
Τέσσερις οι βούτες
μέσα στο νερό
,
μα δεν ξέρουν μπάνιο

θα πνιγούν θαρρώ…

Γρήγορα χτυπήστε
τα πόδια, τα φτερά
φωνάζει η μαμά τους 


στα τέσσερα παπιά!

ΑΡΙΘΜΟΣ 5
Τα πέντε δαχτυλάκια μου

στο ένα το χεράκι

με βοηθούν στο μέτρημα

και στη ζωγραφική.
Τα άλλα πέντε δάχτυλα
στο άλλο μου χεράκι

με βοηθούν να γράφω

και να παίζω μουσική.

    Κατερίνα Τζαβάρα