Νίκου Βασιλική Νηπιαγωγείο Δημιουργίας

ΧΡΩΜΑΤΑ:ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Χρώματα :κουκλοθέατρο -Δημιουργός Νίκου Βασιλική /Νηπιαγωγός.
 Κείμενο της κουκλοθεατρικής παράστασης.
ΧΡΩΜΑΤΑ
ΗΛΙΟΣ:
Μια φορά κι έναν καιρό
σ’έναν τόπο φωτεινό
ήταν μία πολιτεία
πούχε λάμψη, γοητεία

Χρωματούπολη τη λέγαν
κι όλοι ,τότε την παινεύαν.
Εγώ  ο ήλιος έχω δει
όσα λένε κι έχουν πει.

Για ακούστε με καλά
γέροι ,νέοι και παιδιά…

Τα χρώματα αποφάσισαν, να κάνουν μια γιορτή
φώτα ,μπαλόνια και γλυκά με μπάντα τρομερή.
Έτσι λοιπόν θελήσανε όλοι αρχηγό να βγάλουν
κι’ όλη την ψωροπερηφάνεια τους αμέσως να προβάλλουν.

Για να δούμε ξεκινάει
η ιστορία κι όπου πάει…

Πρασινάκη με φωνάζουν
κάθε μέρα με θαυμάζουν
χόρτα ,δέντρα και φυτά
ζουν μαζί αρμονικά
οξυγόνο δίνουν ,φέρνουν
και την πλάση ομορφαίνουν.

Για κοιτάξτε με καλά
πόσο φέρνω εγώ χαρά…

Ο Μπλεζάκης είμαι εγώ
και τον κόσμο κυβερνώ
με αγάπη το στολίζω
και με χάρη  τον προικίζω.
Νάχουν λάμψη κι ομορφιά
του Θεού την ξεγνοισιά.

Για κοιτάξτε με καλά
πόσο φέρνω εγώ χαρά…

Κιτρινάκη με φωνάζουν
και γλυκά λογάκια στάζουν
ήλιο ,αστέρια και φεγγάρι
εγώ τους δίνω φως και χάρη.
Κι άμα λείψω απ΄το λεμόνι
την μπανάνα ,το πεπόνι
άσχημα αυτά θα γίνουν
κι άγευστα όλα θα τ’ αφήνουν.

Για κοιτάξτε με καλά
πόσο φέρνω εγώ χαρά…

Πορτοκαλάκη με βαφτίσαν
γεύσεις με ζουμιά μου αφήσαν
σε καρότα,πορτοκάλια
με καλούν με παρακάλια,
βιταμίνες να τους δώσω
τη ζωή τους για να σώσω.
Μα και του ήλιου εγώ, τη δύση
με ρομαντισμό έχω ντύσει.

Για κοιτάξτε με καλά
πόσο φέρνω εγώ χαρά…

Ο Κοκκινάκης είμαι εγώ
ήρθα εδώ για να σας πω.
Μήλα ,φράουλες ,κεράσια
κόκκινο έχουν τα καφάσια.
Όλοι εμένα αγαπάνε
και πολύ με εκτιμάνε .
Κόκκινο αίμα εγώ χαρίζω
και ζωή μ’ αγάπη χτίζω.
Κόκκινα το Πάσχα αυγά
τα τσουγκρίζουν με χαρά
οι μεγάλοι κι οι μικροί
μες στου Πάσχα τη γιορτή…

Για κοιτάξτε με καλά
πόσο φέρνω εγώ χαρά…

ΗΛΙΟΣ:
Τα χρώματα άρχισαν, τότε  να μαλώνουν
και με πολύ θυμό ,συνέχεια να φουντώνουν .

Αρχηγοί όλοι θε  να γίνουν
και τον κόσμο όλο να κρίνουν.
Ποιος όμως θα τους λογικέψει
και μυαλό θα τους φυτέψει;
ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΒΡΟΧΗ ΘΥΜΩΜΕΝΗ…
ΒΡΟΧΗ:
Ανόητα είστε χρώματα
τι' ναι τούτα τα καμώματα;
Τι είναι όλα αυτά που λέτε
όλο γκρίνια ,όλοι φταίτε.
Τώρα θα σας κανονίσω 
με βροχή θα σας δροσίσω .
Γρήγορα αγκαλιά να βρείτε
στην αγάπη μέσα μπείτε…

Φίλοι όλοι να βρεθείτε ,
σ’ ένα σύννεφο κρυφτείτε,
να μονιάσετε και πάλι
με μυαλό μες στο κεφάλι.
ΗΛΙΟΣ:
Όλα  μαζί αγκαλιαστήκαν
και αγάπη ξαναβρήκαν
Ουράνιο τόξο γεννήθηκε θαρρώ
πίσω απ’ το ψηλό βουνό.

Φιλία ,αγάπη και ειρήνη
στη γη αυτή πρέπει να μείνει.
Αυτό μας δείχνει η ιστορία
σε όλη τούτη την πορεία…!!! 
  Έτσι ζήσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα….

Δραστηριότητες...
Συνθέτουμε την πολύχρωμη ομπρέλα...
 Ολοκληρωμένη η πολύχρωμη ομπρέλα μας...
Ομαδοποιούμε τα χρωματιστά μπλουζάκια...
Ταξινομούμε με κριτήριο το χρώμα...

Τοποθέτηση -χωροθέτηση των χρωμάτων ώστε να ολοκληρωθεί η εικόνα του πολύχρωμου λουλουδιού...

Ταυτοποίηση των χρωμάτων στο χώρο ...

Διαδοχικότητα οριζόντια των χρωμάτων...επανάληψη στη δεύτερη σειρά...

Ταυτοποίηση των χρωμάτων πάνω σε εικόνα...




Ταυτοποίηση των χρωμάτων και σχημάτων στο χώρο ...δύο κριτήρια:χρώμα και σχήμα.

Δημιουργία πολυδιάστατης κατασκευής  με ξύλινα χρωματιστά τουβλάκια στο χώρο...
Ζευγαρώνουμε τις καρτέλες των χρωμάτων  με τα αντίστοιχα χρωματιστά τους ομαδοποιημένα αντικείμενα...


και  συνεχίζουμε...
Άλλες δραστηριότητες με χρώματα που έχουμε υλοποιήσει θα βρείτε αν πατήσετε ΕΔΩ
ή αν πατήσετε ΧΡΩΜΑΤΑ.