Παρέα:Μια λέξη ταξιδεύει στα σχολεία

Παρέα:Μια λέξη ταξιδεύει στα σχολεία.
Φέτος υλοποιείται ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα με θέμα «Μια λέξη ταξιδεύει στα σχολεία»,με συντονίστρια-εμπνευστή του εγχειρήματος την Κατερίνα Τζαβάρα(νηπιαγωγό-συγγραφέα) και τη Βιργινία Αρβανιτίδου υπεύθυνη πολιτιστικών θεμάτων, κατά τους μήνες ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ-ΑΠΡΙΛΙΟ. Η λέξη είναι η «παρέα» και ακολoυθήσαμε  τη μεθοδολογία του project για τις δράσεις μας. Είμαστε στην ευχάριστη θέση και τιμή να είμαστε μέσα στους συμμετέχοντες και η δράση  αυτή μας γέμισε ενθουσιασμό,φαντασία και δημιουργικότητα ...μας έκανε ως τάξη να νιώσουμε  μια ομάδα  υπεύθυνη,ενωμένη και δυναμική προς ένα κοινό στόχο...την ΠΑΡΕΑ της τάξης μας που αγαπά,συνεργάζεται,αποδέχεται το καλό,χαίρεται και συναποφασίζει  ...!!!
Η μεγάλη έκπληξη έφτασε :
«Το χαλάκι της παρέας» 
Δημιούργησα ένα ευχάριστο κλίμα προσμονής και χαράς  το πρωί στην τάξη ενημερώνοντας τα παιδιά πως σήμερα ο ταχυδρόμος της πόλης μας ,μας έφερε ένα βαρύ δέμα έκπληξη και δεν μπορώ να το φέρω στην τάξη μέσα...΄΄θα έρθει κάποιος να με βοηθήσει...; Η προθυμία μεγάλη και η περιέργεια με την αγωνία στο κατακόρυφο... και ...
<<Άμπρα κατάμπρα  τούμπα καλάμπρα έρχεται εκπληξούλα μες στην παρεούλα >> και το δέμα ανοίγει...Τα  μάτια των παιδιών αμέσως έλαμψαν....με φράσεις:΄΄ΑΑΑΑ...τι μεγάλο χαλί...τι όμορφο που είναι...ποιος τα  έκανε αυτά Κυρία...΄΄. Θαυμάσαμε τις ζωγραφιές -δώρο που μας έστειλαν τα παιδιά του 2ου Νηπιαγωγείου Νέων Μουδανιών (ζηλέψαμε και λίγο το ταλέντο τους) .Τους ευχαριστούμε ολόψυχα...!!!  
Οι απορίες σιγά σιγά λύνονται με το γράμμα -επιστολή που υπήρχε μέσα στο πακέτο. 
Δίνονται όλες οι απαραίτητες οδηγίες και το μαγικό ταξίδι  μας ΠΑΡΕΑ ξεκινά...!!!
Τα στάδια που ακολουθήσαμε για την κατασκευή  της δράση μας στο ''Χαλάκι της παρέας...΄΄.
  Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης συναποφασίσαμε με τα παιδιά να τη βάλουμε μέσα στην τάξη μας . Να τη ζωντανέψουμε με χρώματα, πινέλα,μαρκαδόρους,πηρούνια,υφάσματα τσόχας και πολύ αγάπη και φαντασία.Μπλέ για τον ουρανό ,πράσινο για τη χλόη-πρασινάδα...
Τα πηρούνια γίνανε τα πολύτιμα εργαλεία μας για να κατασκευάσουμε υπέροχα λουλούδια...κόκκινα..κίτρινα...και πορτοκαλί...

Στη συνέχεια με χρώμα σκούρο πράσινο κάναμε μικρές πινελιές πάνω στο καταπράσινο χορτάρι...
Με μαρκαδόρο κάναμε τα κοτσάνια -μίσχους στα λουλούδια μας...Για να φανούνε τα χρώματα έντονα χαράξαμε 3-4 φορές με το μαρκαδόρο μας...το αποτέλεσμα ήταν ικανοποιητικότατο...!!!
   Στη συνέχεια κολλήσαμε με κόλλα UHU τα φυλλαράκια μας που ήταν από τσόχα...
Κολλήσαμε καρδούλες -σπόρους πάνω στα χέρια παλάμες...Οι καρδούλες κόπηκαν με περφορατέρ...μεγάλη ευκολία για να ολοκληρωθεί το έργο μας...
Τρία παιδιά ανέλαβαν να χρωματίσουν τον αέρα ,τις παλάμες και το χρωματιστό μας ποτιστήρι...



Δύο παιδιά χρωμάτισαν με πινέλα και τέμπερες τον ήλιο (υπήρχε προσχέδιο κύκλου από κάτω χαραγμένο αχνά με μολύβι).
Για να προσθέσουμε μία πιο έντονη καλλιτεχνική  πινελιά  στον ήλιο μας βάλαμε και λίγο πορτοκαλί χρώμα ...
Στη συνέχεια κολλήσαμε τις καρδιές από τσόχα και  τις  φωτογραφίες μας...
Το τελικό αποτέλεσμα μας ενθουσιάζει...!!!


1.Το ψηφιδωτό της Παρέας με χρώματα ανοιξιάτικα...
Στάδια υλοποίησης του ψηφιδωτού...ψηφίδες είναι κύκλοι με διάφορα χρώματα κομμένοι με περφορατέρ...Χαράξαμε έναν κύκλο με μολύβι ...το έργο μας  ξεκινά...
Με υπομονή,προσοχή και σωστό συντονισμό η παρέα μας συνεργάζεται,συνδιαλέγεται,επιδρά,συναποφασίζει και λειτουργεί για ένα καλό σκοπό ...να φέρει σε πέρας το έργο ...!!!
Πορτοκαλί,κόκκινο,κίτρινο,πράσινο και μπλε...τα χρώματα που επιλέξαμε...
Το έργο ολοκληρώνεται...!!!
Στο κέντρο τοποθετήθηκαν οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες των παιδιών που συμμετείχαν στη δραστηριότητα ...και περιμετρικά κολλήθηκαν τα ονόματα τους...!
2.Το memory παιγχνίδι της Παρέας... με τα ονόματα και τις φωτογραφίες των παιδιών της τάξης...


3.Δημιουργία παραμυθιού με έργα των παιδιών του νηπιαγωγείου.
Αφού παρατηρήσαμε πολύ καλά το χαλάκι της παρέας και θαυμάσαμε το αποτέλεσμα ...ρώτησα τα παιδιά:΄΄ Αν ο πίνακας μας ζωντάνευε και ήθελε να μας μιλήσει ,να μας πει μια ιστορία ... πως θα ξεκινούσε ;΄΄Αν αυτά που χρωματίσαμε αποκτούσαν  ανθρώπινη μορφή και  λαλιά ...ποιό θα ήτανε αγόρι;ποιό θα ήτανε κορίτσι; τι θα έλεγαν άραγε...;Οι σκέψεις και οι απόψεις πολλές ...Και έτσι  το παραμύθι της Παρέας μας ξεκίνησε ...Σκέψεις , υποθέσεις, συγκρούσεις διατυπώνονται ... Μας μάγεψε,μας καθήλωσε ,μας ενθουσίασε το παραμύθι μας...!
Δημοσίευση του στο Youtube...Πατάμε παρακάτω για να δούμε το παραμύθι... Ή εδώ ή 
Η Χλόη με τον Αέρα είναι η πιο καλή παρέα... ή πάνω στο βελάκι με το βίντεο...

                                       
Ξεφυλλίστε διαβάζοντας  το παραμύθι μας και στο story jumper...Πατάμε στο μέσο της κάθε σελίδας...
Παραμύθι εδώ...
Η δημιουργία του παραμυθιού με τίτλο:΄΄Η Χλόη με τον Αέρα είναι η πιο καλή παρέα...΄΄.
Οι ζωγραφιές θα απεικονίσουν την πλοκή του παραμυθιού μας...




























 4.Αφήγηση του μύθου: Η αρπαγή της Περσεφόνης...
 Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης ... απεικόνιση του μύθου με ζωγραφιές των παιδιών . Απεικονίσαμε -ζωγραφίσαμε τι ήταν αυτό που μας εντυπωσίασε  πολύ στο  μύθο;Προηγουμένως όμως έγινε μία  συζήτηση με ερωτήσεις μέσα στην ολομέλεια της Παρέας .Πού ζούσε ο Πλούτωνας;Γιατί έκλαιγε απαρηγόρητη η Δήμητρα;ποιός τη βοήθησε;Πόσο καιρό μένει η  Περσεφόνη με τη μητέρα της Δήμητρα στον επάνω κόσμο;τι γίνεται όταν επιστρέφει η Δήμητρα στον Πλούτωνα;κ.λ.π.  Κατασκευή ομαδική βιβλίου-συλλογής με τα μεγάλα έργα των παιδιών.Οι ζωγραφιές μας από το μύθο:΄΄Η αρπαγή της Περσεφόνης΄΄.







Δώρο οι ζωγραφιές των παιδιών του 4ου νηπιαγωγείου Κοζάνης προς το 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών...να γίνουμε μια μεγάλη ΠΑΡΕΑ  και να χαρίσουμε πολλά χαμόγελα,αγάπη,φιλία ... να γίνουμε όλοι μας μια αγκαλιά... να διώξουμε μακριά τη μισαλλοδοξία,τη μικροψυχία και τον εγωισμό...!!!











Το ταξίδι συνεχίζεται...!!!